MLT

Fundamenty zalane. Trwają ciężkie prace.

Zapraszamy wkrótce

Marki własne coraz silniejsze na rynku

Marki własne detalistów coraz silniejsze na rynku

Jak podaje Polska Izba Handlu już ponad 95% konsumentów w Polsce deklaruje, że kupuje produkty sygnowane marką własną, natomiast w wielu krajach private label stanowi już ponad połowę udziału w sprzedaży. Według raportu Grupy On Board „Jak postrzegamy marki własne? – perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce” 83% ankietowanych uważa, że marki własne to przede wszystkim atrakcyjna cena, natomiast 64% zauważa dobrą relację jakości do ceny. 

Wraz z poprawą jakości produktów, a także ulepszeniem ich opakowań marki własne zaczęły piąć się w hierarchii asortymentu oferowanego w branży FMCG, osiągając nawet poziom premium. Coraz bardziej popularne staje się tworzenie również produktów bio, ekologicznych i naturalnych sygnowanych marką własną.

Według ekspertów w najbliższych latach przewidywany jest szybki wzrost udziału marek własnych na rynku. Będzie to dotyczyć nie tylko produktów z branży FMCG, ale i sprzętu agd, rtv, kosmetyków, akcesoriów sportowych. Bardzo prawdopodobne jest także, że produkty FMCS z niskiej i średniej półki wyparte zostaną przez coraz lepsze jakościowo i cenowo marki własne.


Więcej informacji:
http://martagorazda.pl/czy-to-koniec-marek-fmcg-private-labels-przejmuja-rynek/
http://www.swresearch.pl/pdf/Jak_postrzegamy%20marki_wlasne.pdf
<< wstecz